FAQ

1. Hvor er Mall of Norway lokalisert i Norge?

Mall of Norway er lokalisert i Flåm og Ålesund – Norge.

Husk at vi også har internasjonal levering om du befinner deg internasjonalt.

2. Hvor blir produktene dine sendt fra?

Produktene blir sendt fra Flåm – Norge

Husk at vi også har internasjonal levering om du befinner deg utenfor Norge.

3. Kan jeg fremskynde forsendelsen?

Dessverre er ikke dette alternativet tilgjengelig.

Vi bruker ekspresslevering som standard leveringsmetode, dette tar normalt 3 – 7 virkedager.

4. Sender dere internasjonalt og kan jeg bruke internasjonale kredittkort?

Vi er basert i Norge og har et internasjonalt leverings alternativ for kunder som bor internasjonalt.

Avhengig av hvilken region du bor i har du muligheten til å betale med Klarna, PayPal og Stripe.

Med disse betalingsmetodene kan du som kunde nesten bruke alle type kort 

5. Hvordan kan jeg betale for bestillingen min?

Avhengig av hvilken region du bor i har du muligheten til å betale med Klarna, PayPal og Stripe.

Med disse betalingsmetodene kan du som kunde bruke nesten alle type kort 

6. Hvor lang tid tar det før jeg får bestillingen min?

Estimert leveringstid avhenger av hvilket land bestillingen sendes til.

Normalt tar det 3-7 virkedager før bestillingen blir levert.

7. Hvordan kan jeg sjekke statusen på bestillingen min?

Det er to måter å sjekke statusen på din bestilling.

Du kan sjekke ordrestatus på kundesiden https://mallofnorway.no/my-account/,  eller følg lenken i ordrebekreftelsen som du fikk på e-post.

Hvis du trenger mer hjelp, kan du kontakte oss ved å svare på denne e-posten.

8. Kan jeg kansellere eller endre bestillingen min?

Er det mulig å kansellere eller endre bestillingen etter kjøp, før bestillingen sendes.

Fra det øyeblikket du har bekreftet kjøpet er det ikke mulig å kansellering eller endre bestillingen.

9. Kan jeg bytte bestillingen min?

Det er ikke mulig å bytte din vare. I dette tilfellet må du be om tilbakebetaling og returnere varen(e) til oss. Du kan deretter legge inn en ny bestilling med den størrelsen og/eller fargen du ønsker.

Vennligst se vår side om returrett for mer detaljert informasjon: https://mallofnorway.no/levering-og-retur/

10. Hvordan returnerer jeg bestillingen min?

For å forstå returrett og våre prosedyrer, vennligst les om retur på vår hjemmeside: https://mallofnorway.no/levering-og-retur/

Du vil finne alt du lurer på i lenken ovenfor.

12. Hva gjør jeg om bestillingen min er skadet?

For å starte denne prosessen ber vi deg vennligst sende oss følgende:

  • Et bilde av det skadede produktet
  • Et bilde av emballasjen som ble ved levering
  • Ditt bestillingsnummer

Trenger du mer informasjon, vennligst kontakt oss ved å svare på denne e-posten.

13. Hvorfor fikk jeg kun en del av bestillingen min?

Vi beklager ulempen dette medfører.

For å hjelpe deg med å løse problemet så raskt som mulig, vennligst send oss følgende:

  • Bestillingsnummer
  • Beskrivelse av manglende vare  

Trenger du mer informasjon, vennligst kontakt oss på cs@mallofnorway.com

14. Jeg har fått levert feil produkt, hva gjør jeg?

For å hjelpe deg med å løse problemet ditt så raskt som mulig, vennligst send oss følgende:

  • Bestillingsnummer
  • Beskrivelse av manglende vare

Trenger du mer informasjon, vennligst kontakt oss på cs@mallofnorway.com

15. Hvor kan jeg finne informasjon om produkt størrelser?

Du finner størrelsesguider for våre klesmerker på hver produktside i nettbutikken. Se etter størrelsesguide linken, som vil gi deg spesifikke mål for de forskjellige merkene.

16. Hvordan tar jeg vare på produkter laget av ull?

Du kan finne instruksjoner på hvordan du kan ta best vare på ull produkter via nettadressen nedenfor: https://mallofnorway.no/vask-av-ull/

17. Hvordan tar jeg best vare på dunjakker?

https://mallofnorway.no/vask-av-dun/https://mallofnorway.no/vask-av-dun/Du kan finne instruksjoner og tips til hvordan du kan vaske dunjakker her: https://mallofnorway.no/vask-av-dun/

18. Når er neste gang dere har salg?

Takk for at du kontakter Mall of Norway kundeservice.

Ønsker du informasjon om våre kommende tilbud og rabatter, kan du abonnere på vårt nyhetsbrev nederst på hjemmesiden vår https://mallofnorway.no

Du vil være en av de første som får vite om spesialtilbud, og nye merker og produkter du ikke vil gå glipp av.

19. Er det noen skjulte tollkostnader eller importavgifter?

Prisen du ser i kassen, er summen du betaler. Moms og import skatter er inkludert i prisen, så det er ingen ekstra, skjulte kostnader.

20. Jeg kansellerte bestillingen. Når får jeg pengene tilbake?

Estimert returtid avhenger av bank og kortutsteder.

Det kan ta opptil 15 virkedager før tilbakebetalingen blir registrert hos banken.

21. Produktet er utsolgt, når vil det være tilbake på lager igjen?

 Dessverre kan vi ikke gi deg en eksakt dato på når et produkt vil være tilgjengelig igjen.

Hvis du ønsker å motta et varsel når varen er tilgjengelig igjen, kan du klikke på VARSLE MEG knappen på produktsiden og fylle ut skjemaet.

22. Hva er leveringsalternativene og kostnadene (standard, ekspress)?

Fraktkostnadene varierer avhengig av pakkens vekt og størrelse, samt hvor du befinner deg. Fraktkostnadene beregnes og vises før du fullfører bestillingen.

• Om produktene du bestiller er på lager, sender vi vanligvis bestillingen din innen en virkedag.

• Om varene ikke er på lager, vil vi kontakte deg før vi fortsetter med bestillingen.

• Om du bestiller flere varer, og noen av dem ikke er på lager, kan du velge å dele opp leveransen eller sende alt når den er komplett. (Dette vil føre til to fraktkostnader.)

Forventet leveringstid 3 – 7 virkedager. Vær oppmerksom på at levering kan ta lengre tid i salgsperioder og helligdager.

23. Jeg har problemer med å fullføre bestillingen. Kan dere hjelpe meg?

Kan du vennligst beskrive feilmeldingen som dukker opp, slik at vi kan sende en detaljert beskrivelse til vårt utviklingsteam, så de kan løse problemet på kortest mulig tid.

24. Feil på klær etter å ha brukt produktet et par ganger?

For å hjelpe deg å løse problemet så raskt som mulig, vennligst send oss følgende til cs@mallofnorway.com:

  • Et bilde av produktet som viser feilen
  • Bestillingsnummer

25. UK/US størrelser i EU størrelser

Du finner lenkene til størrelsesguider for hvert klesmerke på de enkelte produktsidene.

Er du usikker på Europeisk størrelse sammenlignet med andre regionale standarder, kan du sjekke online ressurser som www.blitzresults.com/no/european-sizes/. Her kan du konvertere størrelser.

Vær oppmerksom på at dette er et tredjeparts nettsted og er ikke relatert til Mall of Norway.

27. Varen jeg bestilte er annerledes enn bildet i nettbutikken

Vi beklager at produktet ikke møtte dine forventninger.

Det kan være noen små forskjeller mellom produktfoto og fysisk vare. Dette kan være grunnet studiobelysning, farge forestilling på skjerm og fargeoppfatning. Hvis du føler at forskjellen er uakseptabel, kan du be om retur og vi vil hjelpe deg videre.

For mer informasjon om retur, besøk https://mallofnorway.no/levering-og-retur/

28. Fraktkostnadene er for høye

Vi samarbeider med kvalitets leverandører som gir deg service i verdensklasse og har effektiv levering. Mall of Norway tjener ikke penger på frakt, vi tilbyr det som en tjeneste med tap.

Frakt i seg selv er en kompleks prosess som har separate kostnader i forskjellige stadier, noe som gjør at det blir høyere kostnader. For eksempel: arbeidskraft må betales når bestillingen er gjennomført, drivstoffkostnader for transport må tas med i betraktningen. Sjåfører må også betales ved levering av pakker.

29. Hvorfor leverer dere ikke til mitt land?

Vi bruker DHL Express som er det sikreste og mest effektive fraktselskapet over hele verden.

DHL Parcel International Standard tilbyr frakt av pakker til over 220 land. Bedriftskunder drar fordel av forenklet posttollering, pålitelige transittider med sporing fra start til slutt for viktige destinasjoner ved hjelp av vårt globale post nettverk, og vår internasjonale ekspertise innen forsendelse.

Vi beklager om ditt land ikke står oppført som en av DHL frakt alternativer.

Siden de kontinuerlig utvider antall tilgjengelige land for levering, håper vi at landet ditt blir tilgjengelig i løpet kort tid.