Levering og retur

Levering

Leverandører

Internasjonale bestillinger sendes med DHL Express Worldwide, mens norske bestillinger sendes med Posten/Bring.

Fraktpriser

Fraktpriser varierer avhengig av pakkens vekt og størrelse, og hvor du befinner deg. Fraktkostnadene beregnes og vises før du fullfører bestillingen.

  • Hvis produktet du bestiller er på lager, vil vi normalt sett sende bestillingen din i løpet av en virkedag.
  • Hvis produktet er utsolgt, tar vi kontakt med deg før du fullfører bestillingen.
  • Hvis du bestiller flere produkter og noen er utsolgt, kan du velge å dele opp bestillingen så noe blir sendt med en gang, eller vente til alle produktene er på lager. (Dette fører til to fraktkostnader)

Leveringstider

Forventet leveringstid 5-7 virkedager. Vær oppmerksom på at levering kan ta lengre tid i enkelte salgs perioder og helligdager.

Hvor er bestillingen min?

Når bestillingen din har blitt sendt fra Flåm, vil du få en leveringsbekreftelse med et sporingsnummer slik at du kan spore bestillingen når den er på vei til deg.

Kan leveringsadressen endres?

Internasjonale kunder vil motta SMS/e-post fra DHL Express, vennligst bruk denne fleksible tjenesten for å gjøre endringer på leveringsstedet ditt. Ved å følge lenken fra vår leverandør, kan du velge disse alternativene.

  • Endre til en alternativ leveringsadresse
  • Hente bestillingen på et DHL service point.
  • Skal du på ferie? Bestill oppbevaring av post og vent til du er hjemme igjen.
  • Avtal et nytt leveringstidspunkt som passer bedre for deg.

MVA & Toll

Alle bestillingene fra mallofnorway.com blir sendt fra Flåm i Norge. Hvis du bor utenfor Norge, kan du ha et annet MVA- og toll nivå når du importerer produkter til landet ditt. I stedet for at du må vente og bekymre deg for ekstra avgifter og fakturaer, betaler Mall of Norway moms, skatter og avgifter på dine vegne. Vi dekker disse kostnadene og relaterte avgifter ved å ha en universell pris inkludert 25% norsk merverdiavgift.

Noen land har lavere MVA, denne differansen brukes for å dekke kostnadene relatert til toll. Dette betyr at prisen du ser på nettsiden vår er den faktiske totalprisen.

Forsendelser som ikke blir hentet

Vi forbeholder oss retten til å kreve kostnadene for håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (retur frakt, frakt gebyr, etc.). Derfor belaster vi deg et gebyr på 500 kroner hvis pakken ikke blir hentet. Forsendelser lagres normalt ikke lenger enn 14 dager av postkontoret før det returneres til oss.

Vær derfor oppmerksom på at hvis du angrer på et kjøp og ønsker å returnere varen, må du først hente pakken og deretter returnere i henhold til instruksjonene på vår returside (https://mallofnorway.no/returns). Pakker som ikke blir hentet, vurderes ikke innenfor kanselleringsretten

Unntak til internasjonal frakt

På grunn av internasjonale forskrifter eller spesiell tollhåndtering, er vi dessverre ikke i stand til å behandle frakt til disse landene gjennom vår nettbutikk.

Afghanistan, Algerie, Armenia, Aserbajdsjan, Bangladesh, Hviterussland, Brasil, Chile, Costa Rica, Egypt, El Salvador, Georgia, Guatemala, Honduras, India, Indonesia, Iran, Irak, Kazakhstan, Kuwait, Kirgisistan, Libanon, Libya, Republikken Moldova, Marokko, Nicaragua, Pakistan, Peru, Filippinene, Qatar, Russland, Syria, Tadsjikistan, Tunisia, Ukraina, Usbekistan, Vietnam, Jemen.


Retur

På www.posten.no/retur kan du nå lage en returetikett ved å benytte en av returkodene under:

For retur gjennom egen postkasse, bruk koden: 21retursmå. Pris 45kr.
Må være under 5kg. Maksimumsmål: Lengde 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse- maks 90 cm.

For retur av større pakker fra hentested, bruk koden: 21returstor. Pris 90kr.

Når vi har mottatt og godkjent returen din vil du få pengene tilbake. 

Returadresse:

Mall of Norway
Postbox 54
5742 Flåm

Vennligst legg merke til følgende:

  • All retur må være i original stand, med alle merkelapper og emballasje.
  • Husk å legge med ordrebekreftelsen når du returnerer pakken.
  • Autorisasjon for retur kan ta noen dager.
  • Når returen er mottatt og akseptert, vil refusjonen fullføres via den opprinnelige betalingsmåten, eksklusiv leveringskostnadene.
  • Returen er kundens ansvar inntil Mall of Norway har mottatt pakken.
  • Undertøy kan ikke returneres eller refunderes.
  • Vennligst oppbevar kvittering og sporingsinformasjon av returen, da dette fungerer som et bevis på at du har returnert varene. Uten dette er vi ikke i stand til å hjelpe deg.
  • Viktig! Fraktkostnader refunderes ikke, med mindre du returnerer et feilaktig eller mangelfullt produkt.

Kundeservice

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte vår kundeservice.